torsdag 10. mars 2011

Nattisseri

Når jeg var lita sto jeg alltid opp kl 04.00 for å tisse. Jeg turte ikke gå på do alene, i tilfelle det var tyver i huset som hørte at jeg skylte ned. Derfor ble pappa alltid vekket, og ble med meg. - Vi har det vel koselig og, pappa! sa jeg. Pappa syns nok det var koselig - men ville vel helst holde seg i senga til han skulle opp på et litt mer menneskelig tidspunkt. Derfor begynte han å få meg til å tisse på kvelden istedenfor. Det er et tips jeg har tatt med meg.

Johanne har akkurat sluttet med bleie, og det går veldig bra! Men av og til har vi jo mindre ulykker om natten. For å unngå det bruker jeg pappas gamle tips. Hvis Johanne ikke har villet tisse like før hun legger seg, eller hvis hun har drukket veldig mye på kvelden, så løfter jeg henne opp mens hun sover før jeg skal legge meg. Jeg setter den sovende jenta forsiktig på toalettet (jeg prøver å holde det mørkt) og hvisker stille til henne at hun skal tisse. Og det gjør hun! Så er det bar å bære henne rolig tilbake til hennes egen seng, og hun sover stille videre. Voila! Sånn unngår jeg å måtte vaske sengetøy, pysjamas og madrasser:-)

Så håper jeg bare jeg kan avsluttet ritualet før hun blir 16;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar