tirsdag 22. februar 2011

Kunstvegg

Johanne har sin egen "kunstvegg" hjemme, hvor hun får henge opp sine egne bilder. Hun er veldig kry av bilden som henger oppe, men det ble ikke så veldig pent når vi bare hang bildene hennes opp med tape på veggen.
Så nå har jeg "designet" en litt penere vegg hun kan henge kunsten sin opp på.

Jeg har brukt en stor gammel ramme hvor glasset var knust. Den har jeg kledd med stoff, og strukket strikk i et zik-zak-mønster over. Til slutt har jeg sydd på noen gamle knapper for å få litt mer personlighet. (Adam synes det var penere uten, så det kan man selvfølgelig droppe)

Jeg brukte litt bred strikk - husk å kjøpe nok! Jeg hadde fem meter, og det rakk ikke til hele tavla mi - men det resulterte jo i et litt kult mønster:-). Jeg sydde knappene gjennom begge strikkene i kryssene, men det kan nok være lurt å la den gå gjennom bare den ene innimellom, sånn at man kan flette inn barnas kunst bedre. Det var også lurt å stramme strikken litt, sånn at det ble litt motstand i den.

Og Voila! En flott vegg med Johannes kunst! Og siden tegningene bare henges opp med strikk kan hun selv bytte bilder uten problemer.

Vår nye kunstvegg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar